Boost bedriftens vekst med Google Ads
Google Ads gir deg muligheten til å annonsere bedriften din på Google-nettverket, og dermed øke sjansene for å nå ut til potensielle kunder som etterspør dine produkter eller tjenester.
Få annonsene dine eksponert når folk søker etter det du tilbyr
Med en global til stedeværelse og en enorm brukerbase er Google en av de mest attraktive plattformene å bruke for bedrifter som ønsker å øke salget sitt. Konkurransen om å få de beste annonseplassene på Google kan imidlertid være tøff. For å sikre seg de beste annonseplassene, er det viktig å prestere godt på følgende faktorer: riktige søkeord, gode annonsetekster, optimaliserte landingssider, tilstrekkelige bud, forbedret kvalitetspoeng og målretting. Til slutt må man teste og optimalisere annonsene.
Hvordan prestere godt på disse faktorene?

Riktige søkeord
Til å starte med må man forsikre seg om at man velger søkeord som er relevante for annonsene og målgruppen. Verktøy som blant annet Google Ads Keyword Planner kan da være nyttig å bruke.

Gode annonsetekster
Skriv engasjerende annonsetekster som skiller seg ut fra konkurrentene. Det er viktig å inkludere et klart og spesifikt budskap som kommuniserer verdien av produktet eller tjenesten din.

Optimaliserte landingssider
Sørg for at landingssidene dine er relevante for annonsene og søkeordene dine. Optimaliser sidene for raskere lastetid, mobilresponsivitet og en klar "call-to-action" for å øke konverteringer.

Tilstrekkelige bud
For å sikre en effektiv annonseringskampanje, er det viktig å undersøke konkurrentenes bud, justere dine egne budnivåer basert på dette, samt fokusere på de verdifulle søkeordene og teste ulike budnivåer for å optimalisere resultatene.

Forbedret kvalitetspoeng
Kvalitetspoengene dine kan påvirke annonseringskostnadene og visninger, så sørg for å optimalisere annonsene dine for å forbedre kvalitetspoengene dine. Fokuser da på relevans og klikkfrekvens.

Målretting
Målretting av annonsene dine mot bestemte demografier, geografiske steder, interesser og tidspunkter kan hjelpe deg med å nå ut til de rette personene på riktig tidspunkt. Bruk tilgjengelige verktøy for målretting for å øke effektiviteten til annonsene dine.
Oppnå de resultatene som er mest betydningsfulle for din bedrift
Med Google annonsering kan du tilpasse annonseformatene etter dine behov. Du får fleksibilitet til å velge mellom søkeannonser, bildeannonser, videoannonser, annonser for apper, shopping ads/produktannonser eller oppringningsannonser. Riktig format vil føre til at din annonse vises frem på en attraktiv måte slik at du får flere klikk på annonsen.
Etter å ha tatt en samtale med deg vil vi tilpasse annonseringen slik at den passer nøyaktig til dine krav og preferanser. Enten det er å øke antall besøk på nettstedet ditt, få flere til å ringe din bedrift, eller øke antall fysiske butikkbesøk.

Øke antall besøk på nettstedet ditt
Ved å utnytte nettannonsering kan du sende besøkende til ditt nettsted, noe som kan føre til økt nettbasert salg, flere bestillinger og høyere antall påmeldinger på din e-postliste.

Få flere telefonhenvendelser til din bedrift
Ved å vise oppringningsannonser med telefonnummeret til bedriften din og en "klikk for å ringe"-knapp, kan du øke antallet kunder som tar kontakte med deg via telefon.

Sikre flere fysiske butikkbesøk
Bedriftsannonsering vil gjøre det enklere for kunder å finne veien til din bedrift på kartet. Ved å gjøre dette, kan du se en økning i antall kunder som besøker butikken din.
Ønsker du at flere ser annonsen din slik at du får bedre resultater? Ikke nøl med å ta kontakt.
Hva koster Google Ads?
Google Ads bruker en auksjonsmodell for annonsering, hvor flere annonsører konkurrerer om annonseplassene. Prisen du betaler for en annonse avhenger av ulike faktorer, som konkurransen, målgruppen og budsjettet ditt. Betaling skjer basert på klikk eller visninger av annonsene dine. (Pay per click)
Budsjett og målgruppe er to faktorer som påvirker prisingen i Google Ads. Selv om større budsjett kan øke sjansen for at annonsene dine blir vist, betyr det ikke nødvendigvis at du må bruke store summer for å oppnå gode resultater. Målgruppen du ønsker å nå vil også påvirke prisen per klikk eller visning. Konkurranse i markedet ditt vil også påvirke prisen du betaler for annonser i Google Ads.